Novinky - revmatoidní artritida

Pomozte si cvičením od bolestí zad

Pomozte si cvičením od bolestí zad

Základem zdraví je zůstávat fyzicky aktivní. Pravidelný a různorodý pohyb pomůže ulevit od bolesti a ztuhlosti zad i těla, posílit svaly, spálit kalorie, zlepšit náladu a snížit riziko některých závažných onemocnění.

Základem zdraví je zůstávat fyzicky aktivní. Pravidelný a různorodý pohyb pomůže ulevit od bolesti a ztuhlosti zad i těla, posílit svaly, spálit kalorie, zlepšit náladu a snížit riziko některých závažných onemocnění. Máme pro vás pár cviků, které zvládnete i sami doma.

Protáhněte se

Hrbíte se při sezení? Pokud ano, vaše bederní páteř a horní část zádových svalů je přetížená, zatímco prsní svaly postupně slábnou. To s sebou nese bolest zad i šíje. Jednoduchým protažením si ulevíte a dostanete své tělo zpět do rovnováhy.

Jak na prsní svaly

Prsní svaly připojují paže k trupu a používáte je například při tlačení nákupního vozíku či objímání vašeho dítěte. Posílit je můžete v posilovně na speciálních strojích (tzv. „bench“) nebo klasickými kliky. Na úlevu od bolesti ale také stačí jednoduché protažení, které se dá provádět kdekoliv a kdykoliv.

  1. Postavte se rovně nebo se posaďte na židli s nízkým opěradlem. Ruce pokrčte v loktech tak, aby vaše dlaně směřovaly z boku k ramenům. Jejich postavení tak připomíná písmeno W. Ramena přitom musí být uvolněná. Při cvičení tlačte lokty za sebe, aby se ramena přiblížila co nejvíce k sobě. Napočítejte do tří a uvolněte se.
  2. Stoupněte si do dveří s chodidly v úrovni ramen a lehce pokrčte kolena. Dlaněmi se zapřete o rám a přeneste váhu dopředu. Ucítíte, jak se vaše prsní svaly napínají. Navíc při tomto typu cvičení se protahují i přední svaly ramene.

Pokud jsou ale vaše záda tak ztuhlá a bolavá, že si jen těžko dokážete představit nějaký pohyb, domluvte se raději s fyzioterapeutem nebo rehabilitačním lékařem na cvičení, které bude nejvhodnější právě pro vás.

(jez)

Zdroj: www.arthritistoday.org

Hodnocení článku:
(1135 hodnocení - 3 z 5)

Další doporučené články

V čem spočívá cílená léčba revmatoidní artritidy?

V čem spočívá cílená léčba revmatoidní artritidy?

Cílenou léčbu si můžeme představit jako zkušeného odstřelovače. Její hlavní pracovní náplní je precizní zaměření terče, stisknutí spouště a úspěšné zneškodnění protivníka zásahem přesným na milimetr. Tajuplně znějící léčba vyvinutá díky pokrokům molekulární biologie se uplatňuje v terapii řady závažných onemocnění, a to včetně revmatoidní artritidy.
17. 9. 2020 Revmatoidní artritida
Čtyři tipy, jak prospět páteři

Čtyři tipy, jak prospět páteři

Běžné denní činnosti se kvůli Bechtěrevově chorobě mohou stát náročnými a bolestivými. Pravidelné cvičení a rehabilitace jsou proto nezbytnou součástí života každého, kdo touto nemocí trpí. Důležité je ovšem například i správné držení těla nebo sezení.
21. 12. 2015 Revmatoidní artritida
Kuřecí kolagen uleví bolavým kloubům

Kuřecí kolagen uleví bolavým kloubům

Kuřecí kolagen může poskytnout úlevu od příznaků revmatoidní artritidy. Na toto téma totiž proběhla kontrolovaná a dvojitě zaslepená studie, která potvrdila, že kuřecí kolagen typu II je bezpečnou a účinnou léčbou právě pro pacienty s revmatoidní artritidou.
13. 1. 2010 Revmatoidní artritida