Novinky - revmatoidní artritida

  Přibývání na váze může pomoci revmatoidní artritidě

Přibývání na váze může pomoci revmatoidní artritidě

Podle nového výzkumu britských lékařů se zdá, že by mohl být překonán jeden z mýtů o revmatoidní artritidě. Revmatici už pravděpodobně nebudou varováni před pohybem, ale naopak jim pohyb a posilování mohou přinést úlevu!

Žádná čokoláda, ale cvičení!

Když lékaři mluví o přibývání na váze, nerozumí se tím vyšší konzumace čokolády a podobných vysokokalorických dobrot. Zvýšit hmotnost se totiž dá nejen nezdravým nabráním tuku, ale i poctivým cvičením, které vede ke zvětšení svaloviny. Právě to je pro člověka s revmatoidní artritidou velmi důležité.

Speciální zpevňující výcvik

Tato metoda byla vyzkoušena a provedena ve Velké Británii. Je to v podstatě silový trénink, odborně nazvaný postupující zpevňující výcvik (PRT). U této metody dochází k nárůstu tělesné hmotnosti, protože pravidelným posilováním svalů dochází ke zvětšení svaloviny. Když tuto léčbu odborníci zhodnotili, zjistili, že posílení svalů může zvýšit tělesné funkce u lidí s revmatoidní artritidou.

Více pohybu prospívá

Všichni, kdo se zúčastnili tohoto kurzu, si zvýšili nejen velikost svaloviny, ale také se jim podařilo zbavit se nadbytečného břišního, zádového a hrudního tuku. Také lidem, kteří vstupovali do kurzu s velmi nízkou hmotností, cvičení velmi pomohlo k tomu, aby zvýšili svoji svalovou hmotu.

Cvičení 3× týdně

Celý výzkum probíhal tři měsíce. Účastníci v něm 3× týdně cvičili vždy 3 soubory cviků (z celkových 8). V každém souboru cviků postupně procvičili stahování bicepsů, protlačení tricepsů, tlak na hruď, sezení do dřepu, tlak na nohy, natažení nohou, pokrčení nohou a stání se zvednutým bércem. Cviky, které lidé cvičili, nebyly novinkou, změnila se ale frekvence a intenzita.

Váha pod kontrolou

Britský odborník, který byl vedoucím v tomto výzkumu, má na závěr několik rad. Doporučuje, aby si lidé úvodní zvýšení svalové síly kontrolovali pomocí váhy. V druhé fázi je vhodné posilování pomocí činek pod dohledem zkušeného instruktora a po několika měsících úspěšného tréninku přechod na udržovací cvičení, které se tak stane běžnou denní součástí.

(Syna)

Zdroj:

Hodnocení článku:
(208 hodnocení - 2,9 z 5)

Další doporučené články

9 rad, jak si v létě zachovat „chladnou hlavu“

9 rad, jak si v létě zachovat „chladnou hlavu“

Letní vedra často bývají větším zabijákem než blesky, vichry nebo povodně dohromady. Mnoha lidem s revmatoidní artritidou přináší právě horké počasí spoustu nepříjemností.
30. 7. 2010 Revmatoidní artritida
Nesteroidní antiflogistika – nebezpečnější, než se myslelo

Nesteroidní antiflogistika – nebezpečnější, než se myslelo

Nesteroidní antiflogistika jsou léky tlumící zánět a bolest. Pomáhají při bolesti zubů, svalů či při bolestivé menstruaci. Někteří pacienti s trvalými bolestmi, například při revmatoidní artritidě, si život bez nich ani nedokážou představit. I tyto přípravky však mají svá proti.
10. 11. 2016 Revmatoidní artritida
I  mladí lidé s artritidou mohou žít jako jejich zdraví vrstevníci

I mladí lidé s artritidou mohou žít jako jejich zdraví vrstevníci

Vyrůstat s revmatoidní artritidou jistě není snadné. Přesto je možné najít si dobré přátele, zažít legraci a být nezávislý. Někdy není na škodu seznámit se s někým, kdo žije se stejnou diagnózou, a potýká se tedy s podobnými problémy. Přinášíme tipy, jak snáze bojovat s chorobou a užívat si přitom mládí.
8. 1. 2011 Revmatoidní artritida
Nadměrná fyzická zátěž může vést ke vzniku artritidy

Nadměrná fyzická zátěž může vést ke vzniku artritidy

Na výročním zasedání Radiologické společnosti v Severní Americe padlo v prosinci 2009 překvapivé tvrzení – nadměrná fyzická aktivita může u mužů a žen ve středním věku způsobit postižení kolenních kloubů a také zvyšovat riziko vzniku osteoartritidy.
17. 1. 2010 Revmatoidní artritida