Novinky - revmatoidní artritida

Chcete předejít artritidě? Vsaďte na kojení!

Chcete předejít artritidě? Vsaďte na kojení!

Zda se u člověka během života rozvine revmatoidní artritida, či nikoliv, to může ovlivnit řada okolností. Vedle těch genetických hraje roli mnoho faktorů vnějších. Jedním z nich je zřejmě i skutečnost, zda žena v minulosti kojila, nebo ne. Alespoň to tvrdí nedávno provedená čínská studie.

Čínští vědci zkoumali data více než sedmi tisíc žen ve věku padesáti a více let, z nichž u některých byla v minulosti diagnostikována revmatoidní artritida. Dobrovolnice vyplnily dotazník, který byl zaměřen na zdraví a životní styl a obsahoval také otázky týkající se kojení. 95 % sledovaných žen, které měly děti, kojilo, a to po dobu alespoň jednoho měsíce. Výsledky studie potvrdily vliv kojení.

Dva důvody, proč kojit 

  • Kojení snižuje pravděpodobnost rozvoje revmatoidní artritidy v budoucnu, a to o celou polovinu.
  • Čím déle ženy kojí, tím nižší riziko vzniku tohoto revmatologického onemocnění mají.

Plus pro matku i dítě  

Proč konkrétně má laktace takovýto ochranný vliv před revmatoidní artritidou se vědcům sice zatím odhalit nepodařilo, nejspíše však hrají roli určité hormonální mechanismy. Provedená studie brala v úvahu ženy, které své děti počaly v období, kdy bylo kojení v Číně rozšířenější než v současnosti. Je proto otázkou, zda v souvislosti s poklesem kojení v budoucnu v této oblasti vzroste výskyt revmatoidní artritidy. Vědci proto již nyní plánují výzkumy, které se budou touto otázkou zabývat.

Není pochyb, že mateřské mléko představuje pro kojence nejvhodnější stravu. Ukazuje se ale, že také pro matku samotnou může být kojení, co se zdraví týče, velikým přínosem. Například v prevenci vzniku některých chorob.

Zdroj: www.webmd.com

Hodnocení článku:
(1844 hodnocení - 2,9 z 5)

Další doporučené články

24 hodin s revmatoidní artritidou – 5 tipů na pomoc

24 hodin s revmatoidní artritidou – 5 tipů na pomoc

Pokud trpíte revmatoidní artritidou, vaše dny mohou být velmi náročné. Přinášíme proto 5 tipů, jak zvládnout běžné denní aktivity s minimální bolestí a bez zbytečných ztrát energie.
10. 5. 2017 Revmatoidní artritida
Vraťte kloubům kondici správným pohybem!

Vraťte kloubům kondici správným pohybem!

Stává se vám, že se po ránu probudíte s bolavými a ztuhlými klouby? Nemůžete se rozhýbat po dlouhém sezení v autě či u počítače? Jednoduchá, ale účinná cvičení jsou cestou, jak své klouby opět popohnat k činnosti.
21. 3. 2016 Revmatoidní artritida
Těhotenství s revmatickou chorobou si raději naplánujte

Těhotenství s revmatickou chorobou si raději naplánujte

Ženám trpícím vážnější revmatickou chorobou bylo po dlouhou dobu těhotenství spíše rozmlouváno. Dnes už je možné za předpokladu specializované lékařské péče miminko počít a úspěšně donosit.
15. 8. 2011 Revmatoidní artritida
Pomůcky, které usnadní život

Pomůcky, které usnadní život

Nejen chůze, ale i oblékání, osobní hygiena, stravování a příprava potravy či například psaní nebo i jen zvedání předmětů může být pro pacienta s revmatoidní artritidou obtížně řešitelné až neřešitelné.
22. 6. 2009 Revmatoidní artritida
Pohyb s revmatem: které sporty raději vynechat

Pohyb s revmatem: které sporty raději vynechat

Existují pohybové aktivity, které lidem trpícím některou z revmatických nemocí nijak neubližují. Stejně tak však jsou jisté druhy sportovních disciplín, které pro revmatiky z hlediska jejich onemocnění vhodné rozhodně nejsou.
15. 4. 2012 Revmatoidní artritida
Inzerce:
meduka_logo