Novinky - revmatoidní artritida

Čtyři tipy, jak prospět páteři

Čtyři tipy, jak prospět páteři

Běžné denní činnosti se kvůli Bechtěrevově chorobě mohou stát náročnými a bolestivými. Pravidelné cvičení a rehabilitace jsou proto nezbytnou součástí života každého, kdo touto nemocí trpí. Důležité je ovšem například i správné držení těla nebo sezení.

1. Připravit ke startu

Aby se z vaší pohybové aktivity stala rutina, vyhraďte si pravidelně hodinku během dne, kdy budete mít čas jen sami na sebe. Před cvičením nikdy nezapomínejte na pořádnou rozcvičku, která slouží k rozehřátí svalů. Nepřepínejte se však. Pokud je vám pohyb nepříjemný, nebo vám dokonce způsobuje bolest, ihned přestaňte. Po každém tréninku se vždy protáhněte, ať vás druhý den nebolí celé tělo.

2. Voda léčí 

Pacienti s Bechtěrevovou nemocí mohou trpět sníženou pohyblivostí hrudníku. Plavecký styl prsa je pro rozcvičování hrudníku nejvhodnější, protože při pohybu rukou se hrudní koš aktivně rozevírá. Pohyb ve vodě je navíc nejlepší způsob, jak protáhnout také krk, ramena i boky. Pokud vás plavání z jedné strany bazénu na druhou nebaví, zkuste vodní aerobik.

3. Jóga pro klid těla i duše

Je všeobecně známo, že největší pružností těla oplývají právě jogíni. Zkuste se jim přiblížit a vyrazte na lekci této moderní sportovní aktivity. Rozhodně se ze začátku nepřepínejte. Začněte zvolna a teprve později zkuste tělo ohýbat do obtížnějších pozic. Cvičení jógy navíc pomáhá redukovat stres a zlepšuje kvalitu spánku.

4. Správná pozice

Pokud vaše práce vyžaduje, abyste celý den byli u počítače, je dobré investovat do kvalitní ergonomické židle. V žádném případě byste neměli sedět skrčení a nahrbení. Buďte vzpřímení, stejně jako při chůzi. Stáhněte lopatky k sobě a uvolněte ramena. Vaše krční páteř by měla být v jedné linii se zbytkem těla, proto umístěte monitor počítače tak, abyste se nemuseli ohýbat ani zaklánět. Zkuste svou správnou pozici během dne několikrát kontrolovat.

Něco navíc

Pokud se na cvičení cítíte příliš ztuhlí, osprchujte se teplou vodou. Uvidíte, že se vaše pohyblivost zlepší jako mávnutím kouzelného proutku. Během dne vždy několikrát zaměřte pozornost na držení těla – snažte se o vzpřímený postoj a kontrolujte ho v zrcadle. Při cvičení to nepřehánějte. Začínejte pomalu a těžší prvky přidávejte až tehdy, když vám ty původní budou připadat snadné.

(brbr)

Zdroj: 
www.healthline.com

Hodnocení článku:
(2062 hodnocení - 3,2 z 5)

Další doporučené články

Revmatoidní artritida těhotenství nebrání

Revmatoidní artritida těhotenství nebrání

Revmatoidní artritida je autoimunitní zánětlivá revmatická choroba, jíž trpí zhruba jedno procento naší populace. I když nejčastěji postihuje lidi ve středním a vyšším věku, nevyhýbá se ani mladým ženám, které by rády založily rodinu. Sama revmatoidní artritida (RA) mateřství nebrání a těhotenství může probíhat nekomplikovaně. „Graviditu je ale nutno dobře naplánovat na dobu, kdy je žena, respektive její nemoc, v dobrém stavu, tedy s nižší aktivitou, a kdy nebere léky, které se neslučují s těhotenstvím,“ upozorňuje MUDr. Dana Tegzová z Revmatologického ústavu a Revmatologické kliniky, 1. LF UK, Praha.
11. 1. 2017 Revmatoidní artritida
V čem spočívá cílená léčba revmatoidní artritidy?

V čem spočívá cílená léčba revmatoidní artritidy?

Cílenou léčbu si můžeme představit jako zkušeného odstřelovače. Její hlavní pracovní náplní je precizní zaměření terče, stisknutí spouště a úspěšné zneškodnění protivníka zásahem přesným na milimetr. Tajuplně znějící léčba vyvinutá díky pokrokům molekulární biologie se uplatňuje v terapii řady závažných onemocnění, a to včetně revmatoidní artritidy.
17. 9. 2020 Revmatoidní artritida
Lékařská péče o revmatické dítě musí být komplexní

Lékařská péče o revmatické dítě musí být komplexní

Juvenilní idiopatická artritida (JIA) je nejčastější typ artritidy, která postihuje děti. Za posledních dvacet let léčba pokročila a výrazně se tak zlepšila prognóza, a to zejména s příchodem biologických léků. Pro JIA je charakteristické období střídání remise a relapsu...
28. 3. 2010 Revmatoidní artritida
Vzpírání může zlepšit onemocnění kloubů

Vzpírání může zlepšit onemocnění kloubů

Je to tak. Vzpírání těžších břemen může podle vědců pomoci bolavým kloubům. Zejména pak u lidí trpících revmatoidní artritidou. Tvrdí to britští vědci. Trénink zahrnuje periodické zvyšování váhy při cvičení, což zlepší funkce svalů a následně i kloubů.
6. 6. 2010 Revmatoidní artritida
Osm tipů, jak artritické klouby udržet ve formě

Osm tipů, jak artritické klouby udržet ve formě

Pravidelné cvičení utužuje fyzické i psychické zdraví. Toto pravidlo platí dvojnásob pro jedince trpící revmatoidní artritidou. Vědecké výzkumy totiž ukazují, že pohyb zlepšuje pohyblivost kloubů, brání rozvoji svalové slabosti a přispívá k udržení duševní pohody.
25. 6. 2015 Revmatoidní artritida
Inzerce:
meduka_logo