Novinky - revmatoidní artritida

Pět tipů, jak rozhýbat po ránu ztuhlé klouby

Pět tipů, jak rozhýbat po ránu ztuhlé klouby

Neohebnost kloubů provázející vstávání představuje jeden z nejtypičtějších příznaků artritidy. Potíže mohou trvat i déle než hodinu. Člověk pociťuje tuhost prstů na rukou a není schopen ohnout drobné klouby v pěst. Jak se rychle dostat do formy?

1. Léky užijte včas

Konzultujte se svým lékařem, kdy je vhodné brát potřebné ranní léky. Efektivní může být podání preparátů s protizánětlivým a analgetickým účinkem hodinu před plánovaným opuštěním lože. Je však třeba pilulky zapít dostatečným množstvím vody a zajíst alespoň pár sušenkami. Předejdete tak nepříjemnému podráždění žaludku.

2. Protáhněte se pod peřinou

Těsně před samotným vstáváním z postele pečlivě rozhýbejte ospalé svaly a ztuhlé klouby. Ideální je cvičení ještě v teple, pod peřinou. Postupujte systematicky od menších po větší klouby, nezapomeňte ani na krční páteř. Cvičte pomalu a opatrně. Vstaňte ve chvíli, kdy budou klouby méně ztuhlé a bolestivé.

3. Dopřejte si lázeň

Vaše klouby po ránu ocení horkou sprchu nebo pobyt ve vaně – zde lze pokračovat v opatrném rozcvičování. Ztuhlá místa je vhodné masírovat žínkou nebo proudem teplé vody.

4. Oblékejte se do teplého

Další možností, jak tělu dopřát potřebné teplo, je zahřátí oděvu, který se chystáte obléknout. Pomoci může sušička, žehlička nebo radiátor.

5. Topte i v kanceláři

Klouby by se ani během dne neměly ocitnout v chladu. Pro zahřátí ztuhlých oblastí využijte nahřívací polštářky, strategicky umístěný přímotop nebo krémy s hřejivým účinkem.

Abyste mohli s revmatoidní artritidou a všemi jejími projevy bojovat co nejúčinněji, je třeba být celkově fit. Proto je důležité dbát na zdravé stravování, praktikovat vhodné pohybové aktivity a pečovat o duševní pohodu.

(veri)

Zdroj: http://www.healthline.com/health-slideshow/rheumatoid-arthritis-morning-stiffness#1

Hodnocení článku:
(103 hodnocení - 2,9 z 5)

Další doporučené články

Biologická léčba pomáhá, ale nejsou na ni finanční prostředky

Biologická léčba pomáhá, ale nejsou na ni finanční prostředky

Přestože české pojišťovny od roku 2005 zdesetinásobily své výdaje na biologickou léčbu, stále to nestačí. Česká republika ve srovnání se západními zeměmi výrazně zaostává. Biologická léčba je jednou z nejpřevratnějších novinek, které se v medicíně v posledních dvaceti letech objevily...
29. 11. 2010 Revmatoidní artritida
Zatočte s podzimní depresí – a začněte hned ráno!

Zatočte s podzimní depresí – a začněte hned ráno!

Většinou platí, že jak se cítíme po probuzení, takový bude i celý den. Vezměte si proto k srdci následující rady – některým nepříjemnostem se možná nevyhnete, ale náladu si díky nim můžete zlepšit hned po ránu.
17. 11. 2013 Revmatoidní artritida
Čtyři tipy, jak prospět páteři

Čtyři tipy, jak prospět páteři

Běžné denní činnosti se kvůli Bechtěrevově chorobě mohou stát náročnými a bolestivými. Pravidelné cvičení a rehabilitace jsou proto nezbytnou součástí života každého, kdo touto nemocí trpí. Důležité je ovšem například i správné držení těla nebo sezení.
21. 12. 2015 Revmatoidní artritida
  Přibývání na váze může pomoci revmatoidní artritidě

Přibývání na váze může pomoci revmatoidní artritidě

Podle nového výzkumu britských lékařů se zdá, že by mohl být překonán jeden z mýtů o revmatoidní artritidě. Revmatici už pravděpodobně nebudou varováni před pohybem, ale naopak jim pohyb a posilování mohou přinést úlevu!
4. 4. 2010 Revmatoidní artritida
Revmatoidní artritida souvisí s rizikem předčasného porodu

Revmatoidní artritida souvisí s rizikem předčasného porodu

Těhotné ženy s revmatoidní artritidou jsou ohroženy předčasným porodem. Narozené děti těchto žen mají také častěji nízkou porodní hmotnost. S těmito výsledky přichází nový výzkum dánských lékařů.
19. 1. 2015 Revmatoidní artritida
Jednoduché cviky pro zmírnění bolesti kolenních kloubů

Jednoduché cviky pro zmírnění bolesti kolenních kloubů

Pravidelný pohyb svědčí tělu i duši. Tuto skutečnost znají lékaři už dlouhou dobu. Také jedinci s revmatoidní artritidou by měli pravidelný pohyb zařadit do svého běžného života. Přinášíme vám jednoduché cviky, které uleví nejen od bolesti, ale také sníží otok a ztuhlost kolenního kloubu postiženého chronickým zánětem.
14. 1. 2015 Revmatoidní artritida