Poradna psoriázy

Položit dotaz do poradny




Souhlasím s podmínkami


 

Eva Silná 4. 1. 2017

1 Je mi 75 let. Psoriáza se u mne objevila v 56 letech zhruba rok po léčení pásového oparu v uchu a paralýze půlky obličeje. To je 19 let. 2. Mám postiženy : celou vlasovou část hlavy, několik menších ložisek na obličeji a v uších a velká ložiska na krku, která pokračují velkým ložiskem nad lopatkama, dále menší ložiska na lopatkách a pod pažemi, dále velké ložisko na páteři nad pasem uprostřed zad a dále největší ložisko na hýždích. Velká ložiska mám pod levým prsem a uprostřed a na pravém prsu.Mnoho malých flíčků se objevuje na spodní části břicha . Na pravé i levé ruce od zápěstí k loktu , na levé ruce nahoře navíc ložisko v místě po očkování neštovic .Dále v tříslech , na genitáliích a kolem konečníku. Malé ložisko na koleni a začínajíprášek Zenaro 4. Psoriázu jsem neměla nikdy úplně zhojenou, několikrát jsem byla na světloléčbě, po ní se mi dost zmenšila ale do měsíce se mi to postupně vrátilo a stále se mi to rozšiřuje. Podobné účinky měly minutky. Několikrát jsem měla půjčený hřeben a také navíc jsem ho využila při světloléčbě a minutce. Naprosto bez účinku. 5. Mírné bolesti kloubů mám přiměřeně mému věku, , ale nebyla prokázána psoriatrická artritida 6. Alergie nemám. 7. Jiné nemoci nemám. 8. Užívám prášek Simvastatin na cholesterol 9. Celou dobu 19 let jsem byla léčena pouze lokálním promazáváním kortikoidy a mastičkami Fucidin, Fucicort, Daivonex, Elocom, Decapans, Kerasal, Curatoderm, Daivonex Daivobet, Belosalic, Polytar šampon, Daivobet, Pimafucort, Belosalic , Protopic, Imacort, Xamiol, Locoid , Protopic, Clobex šampon, Canesten+ bioderm, Beloderm, Pinafucort, Daivobet, Xamiol, Imacort, Triancinolon, Carelux, Belosalic, Ichtamol, Betametazon, , Locoid crelo atd. 10. Kromě uvedeného stálého svědění a častých bolestí ložiska na zádech mne trápí vlasová část hlavy, kdy po odšupení a namazání kortikoidem mám druhý den zase bílou hlavu sevřenou jako v spravidelně k moři, sádrovém krunýři. Kůže od loktu ke dlani je už tak zeslabená, že mi praská až do masa. Jezdila jsem pravidelně k moři, nyní již se stydím před lidmi v plavkách. Mám psychické problémy jít na masáže při bolesti páteře a ke gynekologovi. Mám velké komplexy jít ke kadeřníkovi nebo vůbec mezi lidi s hlavou neustále mastnou a lupenkovou kůži na viditelných místech a s neustálou tendencí se v hlavě nebo na kůži podrbat. Navíc neustále padající kůže je všude vidět , na podlaze, na stole, na počítači atd.
Odpověď lékaře:
Dotaz čeká na odpověď

Roman 6. 12. 2016

Dobrý den, Je mi 53 let a psoriázou trpím cca od 40 let věku. V současné době mám postiženy: vlasovou část hlavy za ušima, v menších ložiskách ruce, ramena, velká ložiska mám pod pravým prsem v bederní krajině, pravé lopatce, bocích, tříslech a kolem konečníku a genitálu, méně dolní končetiny a kolena a všechny nehty na rukou i nohou. Postižená místa svědí, ale v určitých periodách bolí tak, že se to dá srovnat s opařením-kdy se ložisek nemohu ani dotknout. V posledních letech jsem psoriázu neměl nikdy zcela zhojenu. Bolestí kloubů trpím , ale psoriatická artritida u mě nebyla revmatologem prokázána. Alergiemi netrpím. V roce 2007 (44 let věku) jsem prodělal infarkt myokardu přední stěny. Užívané léky: Micardis 80g,Vasocardyn 50,PreductalMR, Trombex75, Ezetrol10, Atoris20 Celková léčba: lokální masti Belogent, Belosalic -bez účinku Světloléčba - bez účinku Metotrexat- po týdnu vysazen pro intoleranci Tři roky biologické léčby (tifanicid...???) Po výrazném zlepšení cca 90% v prvních dvou letech, po třech letech ukončeno pro ztrátu sekundární účinnosti. V současné době bez léčby pouze s promazáváním ložisek, ale nemohu spát kvůli svědění a bolesti ložisek. Můj ošetřující lekař mi chce nasadit Cyklosporin, ale po zkušenosti s Metotrex... z toho mám obavy. Vedlejší účinky....(po Metotrex silná nevolnost)
Odpověď lékaře:
Určitě nejvhodnější by bylo znovunasazení biologické léčby, ale je zde otázka té ztráty účinnosti. Doporučovala bych zkusit ten cyklosporin, nevolnosti se jistě teoreticky mohou vyskytnout u jakéhokoli léku, ale jde o jiné chemické složení než methotrexat, takže nežádoucí účinky nemusí být nutně shodné. Nicméně u cyklosporinu je kontraindikované užívání některých léků ( např. ke snížení hladiny cholesterolu), takže je nutné vše konzultovat s vaším praktickým lékařem či internistou, který vám Atoris a další léky předepisuje. Používejte pravidelně sprchový či koupelový olej (Oilatum, Linola, Balneum..) ke zklidnění ložisek.

Dana nováková 18. 9. 2016

Dobrý den,prosila bych o radu ,před 14 dny mě byla diagnostikována psoriatická artritida a nasazen Trexan 1týdně 3tbl. nyní mě po 14 dnech nesnesitelně bolí uvnitř svaly a klouby nohou,může to být reakce na léky .Děkuji za odpověd.
Odpověď lékaře:
Dotaz čeká na odpověď

Zdenek Kasparek 17. 9. 2016

Dobry den.prosil bych o radu,Mam jiz 34 let lupenku.Posledni cca 2 roky mne hodne boli klouby a svaly ma to nejakou souvislost s touto nemoci?Pokud ano prosim na jakeho lekare se mam obratit.Dekuji za odpoved.
Odpověď lékaře:
Vážený pane, ano, ve Vašem případě by souvislost mohla být. Existuje artritida, zánět kloubů, provázející lupenku. Může však jít i o běžné degenerativní změny. Obraťte se, prosím na revmatologa v místě bydliště. pěkný den

Eva 5. 9. 2016

Asi od 16 let,kožní lékař mě tvrdil že je to ekzém z barvení vlasů.Ale před porodem ve 35 letech mě začali natékat klouby na nohou a rukou a objevila se lupenka kolem pupíku a pod prsy.Před porodem to všechno zmizelo.Až 2.měsíce po císařském řezu (měla jsem rozsáhlí zánět dělohy)se lupénka objevila na nohou,rukou,zádech a okolo pupíku,a otekly mě prsty na rukou, mám je jako bambule-nasadili mě Medrol 4mg 1-0-0 a mažu to kortik.mastí.Ale nyní mám strašný brnění celého těla i rtů a necítím moc chut na jazyku.O vikendu mě strašně brněla pravá ruka a tak strašně bolela ,že jsem s ní nic nemohla dělat,když se to zlepšilo tak se to zase přesunulo na druhou ruku a na nohy.Nevím co už má dělat.Dva dny jsem brala Milgammu-vitamíny a myslím,že mě to brnění ještě zhoršilo.prosím poradte co mám dělat.Mnohokrát děkuji(Alergii na nic nemám,mám vyšší tlak-beru na ně léky,občas to svědí)
Odpověď lékaře:
S těmito obtížemi spíše neurologického charakteru je nutné se obrátit na praktika, internistu či rovnou neurologa, a to co nejdříve, nejde o kožní problém.