Novinky

Ani bechtěrev nemusí být překážkou pro létání za exotikou

Ani bechtěrev nemusí být překážkou pro létání za exotikou

Dnešní doba nabízí neuvěřitelně rychlý rozvoj snad ve všech oblastech, cestování nevyjímaje. Za poměrně krátkou dobu můžete být až na druhém konci světa. Přesto všechno ale obzvláště dlouhé lety mohou být pro bechtěreviky oříšek. Jak zmírnit dopad dlouhých letů na vaši páteř?

Pokud trpíte Bechtěrevovou chorobou a rádi byste cestovali někam daleko za exotikou, určitě nejdříve navštivte svého lékaře a poraďte se s ním. Může vám poskytnout cenné rady a tipy pro pohodlné cestování s ohledem na váš zdravotní stav a také vám předepíše potřebné léky.

Co dělat, aby letadlo neničilo vaše záda

Cestování letadlem není bezesporu pro záda žádný med – dlouhá stání, tahání a zvedání zavazadel a na závěr ještě v některých případech celkem nepohodlná sedadla. To ve výsledku může končit bolestí a ztuhlostí především krční a bederní páteře. Tuto situaci ale můžete alespoň částečně ovlivnit ve svůj prospěch několika zlepšováky:

1. Podložte si polštářem krční páteř

Dobrým a zároveň skladným pomocníkem v tomto případě může být nafukovací cestovní polštářek. 

2. Podložte si polštářkem nebo srolovanou dekou bederní páteř

Podpora bederní páteře je pro každého bechtěrevika bezesporu zásadní. Efektivní bývá podložení bederní páteře jedním polštářem nebo dekou z každé strany.  

3. Zajistěte si dostatek místa pro nohy

Pokud máte větší příruční zavazadlo, umístěte jej do úložného prostoru nad vámi. Pokud je menší, můžete jej umístit na zem do prostoru mezi vaše nohy.

4. Udržujte nohy v pohybu

Při sezení se snažte nohy na příliš dlouhou dobu nekrčit. Zhoršuje se tak v nich totiž krevní oběh a spolu s nedostatkem aktivity spojeným s dlouhými lety se jedná o poměrně spolehlivý recept na vznik krevních sraženin v nohách (tzv. hluboká žilní trombóza), které mohou skončit v důsledku i fatálně. Proto se snažte po palubě pohybovat a protahovat tak často, jak jen to půjde (při delších letech ideálně každých 30 minut). Kromě nohou tak prospějete i svým zádům.

5. Vyměňte kávu, čaj a alkohol za vodu

Létání tělo zbavuje vody. Vzduch na palubě totiž bývá jen velmi málo vlhký. A pokud si k tomu dáte ještě třeba kávu, tělo odvodníte ještě více. Abyste se vyhnuli potížím s krevním oběhem, pravidelně doplňujte tekutiny v podobě obyčejné vody. 

(ivh)

Zdroj:
HEDGE, Alan a Brian R. SUBACH (ed.). Back Care on Airplanes: How to Prevent Back Pain on the Plane. Dostupné z: www.spineuniverse.com

Hodnocení článku:
(581 hodnocení - 3 z 5)

Další doporučené články

Uspěte

Uspěte "bechtěreva" aneb Cesta ke zdravému spánku

Ankylozující spondylitida neboli Bechtěrevova nemoc je jednou z mnoha forem artritidy. Pro spoustu nemocných se může stát doslova noční můrou. Zejména tehdy, když se večer chystají usnout.
30. 11. 2012 Bechtěrevova nemoc
Cykloturistika a bechtěrev – jde to dohromady?

Cykloturistika a bechtěrev – jde to dohromady?

Zvládání Bechtěrevovy nemoci vyžaduje kromě podávání léků také pravidelné cvičení. Cykloturistika nejen ulevuje od bolesti, ale zmírňuje i příznaky a zpomaluje rozvoj onemocnění. Je však tím pravým sportem pro lidi s ankylozující spondylitidou?
24. 7. 2019 Bechtěrevova nemoc
Bechtěrev na koňském hřbetě – pro i proti

Bechtěrev na koňském hřbetě – pro i proti

Říká se, že nejkrásnější pohled na svět je z koňského sedla. O pozitivním vlivu jízdy na koni se zmiňovali již slavní lékaři Hippokrates a Galén.
19. 5. 2012 Bechtěrevova nemoc
Pacienti s Bechtěrevovou nemocí, cvičte. Všude!

Pacienti s Bechtěrevovou nemocí, cvičte. Všude!

Sedět delší dobu za počítačem nebo u volantu je nápor i na relativně zdravou tělesnou schránku. Jak nepříjemné to pak musí být pro lidi trpící Bechtěrevovou nemocí?
9. 10. 2011 Bechtěrevova nemoc